Laster Arrangementer

Foto logo lite

03. oktober kl.12:00 - 13:00

Velkommen på Utstillingsåpning og Artist Talk 3. oktober kl.12.00-13.00

Kunstmuseet NordTrøndelag presenterer Trøndelagsutstillingen 44! Vi inviterer til utstillingsåpning og artist talk.
Grunnet rådende restriksjoner vil det være begrenset antall plasser.
Send påmelding med antall personer som ønsker å delta via sms til 400 39 240 senest 30. september 2020.

Program
Åpningstale i Barrique Vinbar med Ellen Griegel, utstillingsprodusent ved Trøndelag Senter for Samtidskunst og Sara Cornelia Greiff, leder ved Kunstmuseet NordTrøndelag.
Publikum inviteres til å se utstillingen etterfulgt av Artist Talk med Veslemøy Lilleengen, vinner av debutantprisen for sitt verk «Jordtanker».
Artist talk vil foregå i Barrique Vinbar, hvor det vil bli lett servering bestående av Pintxos og alkoholfri most fra Barriques tapasmeny.

Kort om kunstneren
Veslemøy Lilleengen f.1975 er oppvokst på Vestråt gård på Ørlandet. Lilleengen er har mastergrad i billedkunst ved NTNU og er medlem av NBK. Hun har stilt ut på blant annet KODE i Bergen og Trondheim Kunstmuseum. Hennes verk «Jordtanker» er belønnet med Debutantprisen i 44. Trøndelagsutstillingen. Les juryens begrunnelse her.
 www.veslemoylilleengen.com

Tidspunkt: 3. oktober 2020