Anja Carr

I utstillingen Anja Carr 10 år inviterer vi deg inn i Carr sitt sublime og tilsynelatende lekne univers.
Vi møter populærkultur, fandyrkelse og subkulturer i et intenst og humoristisk fellesskap, fylt med glitter, gloss og glorete farger. Kunstmuseet NordTrøndelag presenterer Anja Carr sine foto, video, skulpturer og installasjoner fra de siste ti årene.

Kunsten til Carr har gjort seg bemerket for sitt direkte og særegne estetiske uttrykk. I universet hennes er ambivalens i kontinuerlig spill og trigger oss. Hun har en unik evne til å kommentere populær kulturelle tendenser. Gled deg til å få et nytt blikk på fuskepels, plastikk og ikoniske leketøy!

Anja Carr er født og oppvokst i Bergen, men bor og arbeider i Oslo. Hun har blant annet stilt ut i Los Angeles og en rekke europeiske hovedstader.

Utstillingen åpner lørdag 13.mai kl. 13.00. Åpning ved leder i hovedutvalg for kultur i Trøndelag Fylkeskommune, Bente Estil. Musikk er av Stina Stjern. Velkommen!
Les mer om Anja Carr her.

Utstillingsperiode: 13. mai – 23. september

Hovedbilde: Anja Carr, Peachy Blue © A. Carr/BONO Foto: Anja Carr, Kulturtanken, Oslo 2018
Bilde II: Anja Carr, Soup © A. Carr/BONO Foto: Lili Zaneta / Anja Carr / TKM