Studietur til Oslo

I uke 35 var Kunstmuseet NordTrøndelag på studietur til Oslo. Det ble fire nydelige dager med non-stop kunstopplevelser som fortsatt sitter i kroppen! På veien inn til Oslo gjorde vi et stopp i Lillestrøm for å besøke Nitja. Der fikk vi en fin og inspirerende samtale med Lene Tori Obel Bugge om Kunstvisitten og Monica Holmen om livet på Nitja. Tusen takk for at dere tok imot oss. Vi fikk også sett utstillingen (Everything Is) Not What It Seems. Vi oppfordrer alle til å ta turen innom Lillestrøm for å oppleve dette flotte kunstsenteret!

I Oslo var vi så heldige å få en omvisning bak kulissene i vårt nye norske Nasjonalmuseum. En stor takk til Per Odd Bakke for å ha organisert et svært spennende og lærerikt program for oss i dette fortet for kunst og historie. Vi fikk møte noen av de beste fagfolkene på samling, digital samlingsforvaltning og formidling.  Vi rakk også et besøk i utstillingene på Munchmuseet og i Synnøve Anker Aurdals magiske utstilling på Astrup Fearnley.

Tusen takk til Magnus Bognerud, Sjur Einen Sævik, Karette Marie Wang Sandbu, Anna Carin Hedberg, Morten Thorkildsen og Rolf Yngve Uggen på Nasjonalmuseet som tok seg tid til å dele av sine erfaringer, og ga oss svært nyttige innspill!