JOBB PÅ STREET ART CAMP!

Er du mellom 18-25 år og vil jobbe med barn og unge i et kreativt miljø? Kunstmuseet NordTrøndelag søker en assistent som skal jobbe med oss under STREET ART CAMP 2022.

Kunstmuseet NordTrøndelag er det eneste visningsstedet for samtidskunst nord i Trøndelag. Vi viser både skiftende utstillinger og utstillinger fra fast samling. En av våre målsettinger er å spre glede og engasjement for kunst i regionen. Siden 2017 har vi arrangert Street Art Camp, hvor barn og unge inviteres inn til å lære om gatekunst sammen med en anerkjent gatekunstner. Gatekunstneren lager også sitt eget verk ute i byrommet.

Street Art Camp markerer Skeivt kulturår i 2022. Kunstmuseet NordTrøndelag samarbeider med NamdalsPride og gatekunstneren Ebba Chambert (SE/DE), og formidling og uttrykk tar utgangspunkt i skeiv tematikk.

Årets camp er større enn tidligere år; vi vil ha flere deltagere og flere samarbeidspartnere. Vi trenger en person som kan assistere oss i praktiske oppgaver under campen. Du vil jobbe tett med gatekunstner og barn, samt ungdomsgruppen. Det er en glimrende mulighet for deg som ønsker å få arbeidserfaring innen kulturfeltet.

Ansettelsesperiode: Fredag 5. august, samt fra 8. – 11. august.

Arbeidstid: 09.00-15.00

Arbeidssted: Kunstmuseet NordTrøndelag, Stasjonsgata 3, Namsos

Arbeidsoppgaver:

Assistere instruktørene i forkant av, under og etter verkstedene. Det kan for eksempel være å sette frem kunstmateriale, ivareta og veilede deltagerne under verksteder, rydde og vaske

Personlige egenskaper:

Liker å ta i et tak

Fleksibel og løsningsorientert

Er positiv og utadvendt

Er pålitelig

Vi kan tilby:

Et hyggelig arbeidsmiljø med kunnskapsrike og engasjerte kollegaer.

Tariffavtale og pensjonsordning i KLP.

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til Frida Marie Edlund, museumspedagog ved Kunstmuseet NordTrøndelag

Tlf: 48 88 00 41

Epost: [email protected]