Kunst i bevegelse

Tirsdag 20. oktober arrangerte Kunstmuseet seminar i samarbeid med Dans i Nord-Trøndelag. Dette er det andre seminaret om tverrfaglighet i samtidskunsten, og tema denne gangen var kropp i bevegelse, med fokus på dans og performance.

Kunsthistoriker Øyvind Rongevær Kvarme holdt et foredrag om historikken bak og betydningen av begrepet performance. Publikum fikk også delta i artist talk med performance kunstner Sonja Salkowitsch og koreograf og danser Kenneth Bruun Carlson.

De fremmøtte fikk også overvære premieren av butohperformancen ARIES|fish av og med Sonja Salkowitsch – en kraftfull og fascinerende performance med musikk av Per Salkowitsch.

Seminaret ble avsluttet med danseforestillingen We are still. In love som er produsert av Dans i Nord-Trøndelag. Forestillingen er et samarbeid mellom koreograf og danser Kenneth Bruun Carlson, danser Live Strugstad og komponist og musiker Stian Westerhus. Intens, kaotisk og emosjonell forestilling!

Kenneth IMG_8146

Kenneth Bruun Carlson