Åpning av Trøndelagsutstillingen 2014

Lørdag 10. januar åpnet den 38. Trøndelagsutstillingen ved Kunstmuseet. Mange hadde møtt opp for å overvære åpningen av utstillingen, som arrangeres av Trøndelag Bildende Kunstnere (TBK) og administreres av Trøndelag Senter for Samtidskunst (TSSK).

Den offisielle åpningen ble foretatt av fylkesråd for utdanning og kultur, May Britt Lagesen og Sissel M. Bergh, leder i TBK, fortalte også litt om Trøndelagsutstillingen. Vakkert pianospill fremført av Elina Karpinska, skapte en fin ramme rundt åpningen.

Også i år skal det deles ut en publikumspris til en av kunstnerne som deltar på utstillingen. Publikum fyller ut stemmesedler som ligger fremme i lokalet, og er med i trekningen av et grafisk trykk laget av en trøndersk kunstner. Vinneren av publikumsprisen mottar et beløp på kr 5000. Utstillingen skal stå frem til 8. februar.

9 8 7 6 5 4 3 2