Trøndelagsutstillingen 2020

Lørdag 3. oktober åpnet Trøndelagsutstillingen ved Kunstmuseet NordTrøndelag.

Ellen Sofie Grigel, utstillingsprodusent ved TSSK og Sara Cornelia Greiff, leder ved Kunstmuseet, holdt den offisielle åpningstalen. Publikum ble invitert inn i den juryerte utstillingen og ble møtt av en spennende representasjon av samtidskunst knyttet til Trøndelag; blant annet skulptur, foto, grafikk, video og tekstil.

Etterpå var det artist talk med Veslemøy Lilleengen, vinner av årets debutantpris. Hun ga et fint innblikk i sin kunstneriske praksis, og inspirerte med sin glede og kjærlighet til kunsten.

Trøndelagsutstillingen er en årlig landsdelsutstilling for billedkunst. Utstillingen arrangeres av Trøndelag Bildende Kunstnere (TBK) og administreres av Trøndelag senter for samtidskunst (TSSK). Trøndelagsutstillingen 2020 er den 44. i rekken og blir arrangert som juryert kollektivutstilling. Den er basert på fri innsendelse av arbeider hvor kunstnere skal ha tilknytning til Trøndelag. Det er mulig å søke med inntil tre verk, og alle kunstuttrykk ønskes velkommen.

Utstillingsperiode: 3. oktober – 7. november