29.10.16 TRØNDELAGSUTSTILLINGEN 2016

Trøndelagsutstillingen feirer 40 år og er endelig tilbake i Namsos og på Kunstmuseet!
Som vanlig vil publikum møte mange ulike uttrykk og få et innblikk i hva som rører seg innenfor samtidskunsten i Trøndelag.

Til årets hovedutstilling har juryen valgt ut 41 verk av 24 kunstnere. Resultatet er blitt en gruppeutstilling med stort spenn i uttrykk og teknikker, med hele 11 debutanter. På Kunstmuseet Nord-Trøndelag presenterer 23 av de utvalgte kunstnerne.

DELTAGENDE KUNSTNERE:
Märit Aronsson, Kaja Sjetne Bakke, Eva Margrethe Ballo, Solveig Bergene, Petra Dalström, Ane Vik Eines, Kjersti Foyn, Matilde Westavik Gaustad, Eirik Moldestad Halvorsen, Linn Halvorsrød, Ingri Haraldsen, Hedda Hørran, Sabina Jacobsson, Øyvind Novak Jenssen, Dagne Aurora Karevoll, Iben Isabell Krogsgaard, Turid Mathiesen Kvålsvoll, Katarina Martine Marthinsen, Ulrika Tufta Pihlström, Cathrine Ruud, Tine Charlotte Skaanes, Petter Solberg, Grethe Unstad

Jury: Helga Bøe (1. juryering), Erlend Leirdal, Kjetil Kausland, Ingunn Ystad (2. juryering)

Utstillingen står til 03.12.16.

Utstillingen er støttet av Nord-Trøndelag og Sør-Trøndelag fylkeskommuner.
NTNU er samarbeidspartner for årets NTNU-kunstner.
Reidar Olsen Invest AS er sponsor for Kritikerprisen.
Trykkpartner AS er sponsor for debutantprisen.